روانشناسی

زبان های بدن که به شما برای متوجه شدن برخی مباحث کمک میکند

شانه بالا انداختن سریع یک حرکت سریع بالا و پایین است. این گرانش را به چالش می کشد و نشانه هایی است که کسی واقعا نمی داند. ممکن است شانه های سریع بچه ها را ببینید. و اگر از همکارتان بپرسید که آیا ساندویچ شما را از یخچال دزدیده اند یا خیر و به سرعت شانه بالا انداخته اید؟ به احتمال زیاد آنها واقعاً حقیقت را می گویند.

این ژست می‌تواند نشان‌دهنده احساسات مثبت باشد، زیرا معمولاً صادقانه‌تر از بالا انداختن آهسته شانه است (بیشتر در مورد بعدی).

معنی آن چیست: شانه بالا انداختن دو گونه متفاوت دارد:

شانه بالا انداختن کامل این زمانی است که هر دو شانه بالا می روند، برای یک یا دو ثانیه می مانند و دوباره پایین می آیند. شانه بالا انداختن کامل معمولاً به این معنی است که فرد چیزی را نمی‌فهمد.

نیمه شانه بالا انداختن. این زمانی است که فقط یک شانه بالا می رود، در حالی که دیگری آرام است. نیمه شانه انداختن زمانی انجام می شود که شخصی به طور کلی به گفته های خود متعهد نباشد. این ژستی است که معمولاً وقتی از مردم می‌پرسم قبل از شرکت در مدرسه People چقدر اعتماد به نفس دارند (من حتی یک دانش‌آموز را ندیده‌ام که بعد از گذراندن دوره یک نیمه شانه بالا انداختن – تصادفی؟ فکر می‌کنم نه!) می‌بینم.

به طور کلی، شانه بالا انداختن را در یک کلاستر 1 خواهید دید.

کف دست های باز نشان می دهد که شما چیزی برای پنهان کردن ندارید

شانه های خمیده نشان دهنده محافظت از گلو در برابر حمله است

برای نشان دادن تسلیم بودن از ابروی برآمده استفاده می شود

شانه بالا انداختن اغلب در ابتدای نوبت گوینده رخ می دهد. بالا بردن شانه همچنین می‌تواند نشان‌دهنده ناامنی یا شک در هنگام سؤال باشد.

معنی آن چیست: چرخش شانه ژستی است که نشان دهنده بی علاقگی است. به دنبال آن خوشه ای با چرخش بالاتنه (معمولاً به سمت خروج) باشید.

مالش شانه

معنی آن چیست: مالش شانه می تواند تکراری باشد ممکن است نشان دهنده تمایل شدید برای کاهش استرس باشد. مالش معمولاً با ماساژ دادن ترقوه مخالف (یعنی دست راست در سمت چپ ترقوه) برای تشکیل و تسکین یک سد محافظ ایجاد می شود. ناحیه شانه و ترقوه یک ناحیه اروژن است زیرا به لمس حساس است.

یک بار در طول مصاحبه، از متقاضی پرسیدم که چرا شغل قبلی خود را رها کرده است. لحظه ای طول کشید تا از روی سینه اش دراز کند و دستش را روی شانه مقابلش فشار داد و به آرامی از ترقوه و به سمت سینه اش حرکت کرد. او به وضوح در مورد پاسخ خود استرس و نامطمئن بود و بعداً اعتراف کرد که با زندگی خانوادگی خود مشکل دارد.

معنی آن چیست: قوز شانه به طور طبیعی “افتادگی” آهسته شانه ها است. حتی ممکن است در طول زمان در افراد دائمی تر باشد، مانند زمانی که به تلفن نگاه می کنند. در واقع، نگاه کردن از پایین به تلفن حالت دفاعی طبیعی تری دارد (بیشتر مردم حتی آن را متوجه نمی شوند!).

شانه‌های رو به جلو همچنین می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که کسی سعی می‌کند چیزی را پنهان کند یا احساس آسیب‌پذیری می‌کند، زیرا نواحی گردن و سینه‌اش بسته است. ممکن است متوجه شوید که افتادگی شانه ها نیز مشخصه افراد مبتلا به افسردگی است.

همچنین اصطلاحی به نام “تسلیم مزمن” وجود دارد. این زمانی است که یک بازنده طولانی مدت یا شکست اجتماعی مبتلا به افسردگی با یک خمیدگی دائمی راه می رود. همچنین ممکن است ببینید که شانه های آنها گرد و گردن آنها به جلو خم شده است. یکی از عوامل موثر در فن بیان داشتن ظاهری متناسب در هنگام صحبت کردن است که فن بیان هم برای موفقیت در بازار امروزی دیجیتال مارکتینگ بسیار کاربردی است. اینجا را بخوانید ت.ضیحات کامل تری درباره فن بیان و حالت چهره و بدن دستگیرتان خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا