روانشناسی

مراقبت از نوزاد: 10 نکته برای والدینی که استرس دارند

یک نوزاد تازه متولد شده می تواند گردبادی از فعالیت و هیجان را به زندگی شما بیاورد – و همچنین استرس و خستگی زیادی را به همراه داشته باشد. فرقی نمی‌کند برای اولین بار پدر و مادری می‌کنید یا نه، 10 نکته عملی را برای کنترل استرس در نظر بگیرید. روانشناسی بچه های طلاق را در بهترین کودک بخوانید.

1. مراقب خودت باش

در برابر میل به شمارش کافئین به عنوان یک گروه غذایی اصلی یا جایگزینی برای خواب مقاومت کنید.

در عوض، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، مقدار زیادی آب بنوشید و هوای تازه بخورید. زمانی که کودک می‌خوابد بخوابید – و سعی کنید برنامه‌ای برای شبانه‌سازی با همسرتان تنظیم کنید که به هر دوی شما امکان استراحت و مراقبت از کودک را بدهد. عادات خوب به شما کمک می کند تا انرژی لازم برای مراقبت از نوزاد خود را حفظ کنید. تربیت کودک با هوش هیجانی بالا را بخوانید.

2. قوانین بازدید را تعیین کنید

دوستان و عزیزان ممکن است از چوب کاری بیرون بیایند تا نوزاد شما را تحسین کنند. به آنها بگویید کدام روزها بهترین کار را دارند و چقدر زمان برای بازدید دارید.

اصرار کنید که بازدیدکنندگان قبل از در آغوش گرفتن نوزاد دست های خود را بشویند و از هر کسی که بیمار است بخواهد در خانه بماند.

اجازه دهید بازدیدکنندگان مورد اعتماد از کودک مراقبت کنند تا زمانی که شما استراحت بسیار لازم را داشته باشید.

3. با جریان بروید

هر روز زمان زیادی برای جلسات پرستاری، چرت زدن و طلسم گریه در نظر بگیرید. زمانی که نیاز به بیرون رفتن دارید، به خودتان زمان بیشتری بدهید تا وسایل خود را بسته بندی کنید و تعویض پوشک در لحظه آخر را انجام دهید.

4. انتظار یک ترن هوایی از احساسات را داشته باشید

ممکن است در عرض یک ساعت از دوست داشتن نوزاد و شگفتی انگشتان دست و پا به سوگواری از دست دادن استقلال و نگرانی در مورد توانایی خود در مراقبت از نوزادتان برسید.

به احتمال زیاد، شما و همسرتان هم خسته و هم مضطرب هستید.

برای کمک به شما در ارتباط ماندن، در مورد چیزهایی که شما را آزار می دهد صحبت کنید – مانند کمبود بودجه یا مشکل در آرام کردن کودک. یک خنده مشترک ممکن است به کاهش روحیه کمک کند.

5. استانداردهای خود را آرام کنید

فعلاً خرگوش‌های گرد و غبار را در جایی که دراز می‌کشند رها کنید. لباس‌های تمیز را تا زمانی که به آن‌ها نیاز داشته باشید، در سبد لباس‌های شسته‌شده یا در پشته‌های روی زمین نگهداری کنید. حمام را با یک دستمال مرطوب پوشک تازه تمیز کنید. نان تست غلات سرد و کره بادام زمینی را برای شام زمانی که برای تهیه یک غذای سنتی خسته شدید، سرو کنید.

6. از خانه بیرون بروید

اگر با یک نوزاد بداخلاق دیوانه می شوید، کودک را برای پیاده روی بیرون ببرید. اگر می توانید، اجازه دهید کسی که به او اعتماد دارید، برای مدتی مسئولیت را بر عهده بگیرد.

7. دست یاری را بپذیرید

وقتی دوستان و عزیزان به شما پیشنهاد کمک می‌دهند، آن‌ها را قبول کنید. پیشنهاد کنید کودک را در آغوش بگیرید، لباس‌های شسته شده را تا کنید یا چند کار انجام دهید – هر چیزی که بیشتر به شما کمک می‌کند.

8. روابط دیگر را پرورش دهید

نوزاد شما به محبت و توجه شما نیاز دارد، اما با گذراندن وقت با دیگران، کودک خود را ناامید نخواهید کرد.

اگر فرزندان دیگری دارید، زمان تک به تک را با هر یک از آنها اختصاص دهید. با شریک زندگی خود قرارها را برنامه ریزی کنید. برای ناهار یا فیلم با یک دوست ملاقات کنید.

9. دیدگاه خود را حفظ کنید

روزهای تازه متولد شده زیاد دوام نمی آورند. حتی در میان هرج و مرج، به عقب برگرد و لحظه را قدر بدان.

10. بدانید چه زمانی به دنبال کمک اضافی باشید

فرزندپروری یک چالش است، حتی در یک روز خوب. اگر افسرده هستید یا برای سازگاری با زندگی با یک نوزاد مشکل دارید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود یا یک ارائه دهنده سلامت روان مشورت کنید.

یادگیری مدیریت استرس جدید در زندگی می تواند به شما کمک کند از خدماتی که والدین ارائه می دهند لذت ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا