فرهنگی و هنری

مکان های توریستی بسیار زیبا

سیکیجور، فیلیپین

برای دهه‌ها، Siquijor تا حد زیادی تحت تأثیر نفوذ خارجی قرار نگرفته است، به لطف شهرت دائماً شبح آور آن. Siquijor که به عنوان “جزیره جادوگران” (جادوگران یک مفهوم کاملاً اروپایی است که در قرن شانزدهم به مردم محلی منتقل شده است)، به دلیل “مردم عاقل” و شفا دهندگانش که موادی را از این سرزمین تهیه می کنند تا اسرارآمیز خود را تهیه کنند شناخته می شود. آموزش رایگان رویت به عنوان مثال.

اما انبوهی از مسافران کنجکاو راه خود را به این جزیره کوچک می‌پیوندند که رودخانه‌های بکر، آبشارها، تالاب‌ها و جنگل‌های انبوه مملو از خفاش‌های میوه‌ای را در خود جای داده است. این جزیره را می‌توان به راحتی با دوچرخه دور زد و مکان‌های غواصی زیادی را در میان مرجان‌ها پیدا خواهید کرد. امکانات کمی برای توسعه هتل وجود دارد، اما گزینه‌هایی که وجود دارند – به ویژه کوکو گروو بیچ ریزورت و برخی عملیات‌های زیبای صوت و خانه‌های درختی – ساده و راحت هستند. در نتیجه، جزیره به ندرت شلوغ است، اگرچه ممکن است در آبشار Cambugahay با چند ضربه برخورد کنید و عکس‌هایی با نوردهی طولانی از تپه‌ها بگیرید.آموزش روبی نیز از دیگر مهارت هاست.

جالب اینجاست که سنت‌های عرفانی سیکیجور هنوز بسیار زنده و زنده هستند. یک فستیوال شفای عامیانه یک بار در سال در طول هفته مقدس برگزار می‌شود و ترکیبی از مسیحیت، شمنیسم و ​​دیگر آداب باستانی جزیره را جشن می‌گیرد. شفادهنده‌ها، که در محلی به عنوان mananambal شناخته می‌شوند، در دامنه مقدس کوه Bandilaan گرد هم می‌آیند تا معجون‌ها و تنتورهای تهیه‌شده از ترکیبات جمع‌آوری شده از کوه‌ها، جنگل‌ها و دریاهای Siquijor را ارائه دهند. این یک تجربه فریبنده و دلیل کافی برای سفر به این جزیره کوچک اما قدرتمند است.

نکته پایداری: این جزیره که در ویسایاس در جنوب شرقی سبو واقع شده است، از نقاط مهم گردشگری انبوه که در حال حاضر در مورد اکوتوریسم به میان می آید، دور است. Pawikan Eco Resort مجموعه‌ای ساده از کلبه‌های سبک نیپا است که توسط سایت غواصی معروف Maite Marine Sanctuary تنظیم شده است که توسط نجاران محلی ساخته شده است و برای دوستداران غواصی مناسب است که می‌خواهند از طریق ردپایی کمی از خود به جای بگذارند.

The Daintree، کوئینزلند، استرالیا

پس از سال‌ها مبارزه خستگی‌ناپذیر، قدیمی‌ترین جنگل بارانی استوایی جهان به صاحبان بومی سنتی خود بازگردانده شد. Daintree چیزهای زیادی را در بر می گیرد: یک سیستم صخره ای غنی، دهکده های دورافتاده که در سایه درختان چند صد ساله مجلل هستند و یک جنگل بارانی انبوه در میراث جهانی یونسکو که از گیاهان شبیه به سه تایی می چکد و موجوداتی به ارزش یک کشتی که به طرز شگفت انگیزی مبهوت کننده هستند. این اکوسیستم باستانی حاوی آثاری از جنگل‌های بزرگ گوندوانان است که قبل از جدا شدن قاره‌ها در میلیون‌ها سال پیش، استرالیا و بخش‌هایی از قطب جنوب را فرش کرده‌اند. این شهر برای نسل‌ها محل زندگی مردم کوکو یالانجی شرقی بوده است و اکنون، پس از بازگشت تاریخی، پارک ملی را در کنار دولت ایالت کوئینزلند مدیریت خواهند کرد.

این توافقنامه حق مالکیت و مدیریت کشور کوکو یالانجی شرقی و همچنین حق آنها برای محافظت از فرهنگ خود و به اشتراک گذاشتن آن با بازدیدکنندگان را به رسمیت می شناسد، به این معنی که سال 2022 یک سال آبخیز برای بسیاری از طرح های گردشگری پایدار در این منطقه خواهد بود. Adventure North خود را به عنوان یک اپراتور نرم و در عین حال معتبر نشان می دهد، مهمانان را از ساحل به جنگل های بارانی می برد و به طور دست اول نشان می دهد که چگونه خرچنگ های گلی، ماهی و صدف ها را بسته بندی کنند. در گالری جانبال که توسط بومیان اداره می شود، افراد متمایل به هنر می توانند آثار خود را زیر نظر هنرمند ساکن و بزرگ محلی برایان ‘بینا’ سویندلی بسازند، در حالی که Flames of the Forest، یک تجربه غذاخوری در جنگل های بارانی با شمع است که توسط دو برادر محلی اداره می شود. ، تنها در نوع خود در استرالیا است. در حالی که تاریکی فرو می‌رود و کوکابوراها سرشان را به سمت عقب می‌اندازند تا صدای غلغلک‌های گلویی‌شان بیفتد، برادران داستان‌های ماجراجویی‌هایی را که در کودکی در جنگل داشته‌اند از طریق قصه‌گویی جذاب، موسیقی زنده و یک ضیافت خوراکی بازگو می‌کنند.

نکته پایداری: مرکز دره Mossman برای حمایت از جامعه محلی ضروری است. در جنگلی که 40 درصد از گونه های پرندگان استرالیا، 62 درصد گونه های پروانه، 30 درصد کیسه داران و 22 درصد خزندگان را در خود جای داده است، هیچ چیز بهتر از پیاده روی با راهنمایان بومی نیست. که شامل یک گالری هنری، کافه، کارگاه و مرکز آموزشی است، حدود 60 نفر محلی کوکو یالانجی در اینجا مشغول به کار هستند. این ابتکار از طریق دوره های معتبر مهمان نوازی و گردشگری از دانشجویانی که به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند، حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا