1. سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده اولین مقررات عمده خود را صادر کرد که مستقیماً گازهای گلخانه ای را محدود می کند و نیاز به کاهش 85 درصدی HFCs تا سال 2036 دارد. این امر معادل 4.5 میلیارد تن دی اکسید کربن، یعنی انتشار سه سال از بخش برق را حذف می کند.
به نظر میرسد که لابیهای یخچال و تهویه مطبوع تأثیری مشابه با جو منچین ندارند. چین همچنین موافقت کرد که انتشار HFC ها را محدود کند، زیرا این کشور اجرای تعهدات خود را بر اساس اصلاحیه کیگالی به پروتکل مونترال، که در سپتامبر اجرایی شد، آغاز کرد.
حل کردن مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی فقط به کربن زایی برق، کشاورزی و صنعت ختم نمی شود، بلکه حمل و نقل نیز در این مورد تاثیرگزار است زیرا حدود یک سوم انتشار کربن جهانی را شامل میشود. در واقع این ظرح آنقدر خوب است که برای اولین بار به اتومبیل های الکتریکی بخش خصوصی به خود را می دهیم (معمولاً آنها را با انرژی پاک اضافه می کنیم).
2.در سال 2021 خودروسازان کل جهان در نهایت اجتناب ناپذیر بودن آینده ی تمام الکرونیک را پذیرفته بودند. جنرال موتورز اعلام کرده بود که تا سال 2035 فروش تمامی خودروهای سوخت فسیلی و همچنین خودروهای شاسی بلند را از بازار حذف خواهد کرد ولی جگوار اعلام کرد که فروش این محصولات را تا 5 سال آینده متوقف می کند و شرکت هیوندای هم اعالم کرده بود که بعد از سال 2040 از این کار خبری نخواهد بود.
3. فورد گفت که از سال 2030 فقط خودروهای برقی را در اروپا می فروشد، فیات گفت تا سال 2030 یک شرکت تمام الکتریکی خواهد بود، ولوو گفت که کل خط تولید خودروهایش تا همان سال کاملاً برقی خواهد شد، و هم آئودی و هم دایملر-مرسدس. اعلام کردند که دیگر مدلهای موتور احتراقی جدیدی تولید نمیکنند.
4. در ماه مارس، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که تقاضای جهانی برای بنزین به اوج خود رسیده است و با توجه به تغییر به سمت خودروهای الکتریکی، بعید به نظر می رسد که به سطح قبل از همه گیری بازگردد و در ماه ژوئیه، پس از یک پالایشگاه، جهان رسما خود را از شر بنزین سرب خلاص کرد. در الجزایر آخرین ذخایر مصرف شد. ۴۰ سال کارزار سازمان ملل برای دستیابی به این هدف طول کشید و تخمین زده میشود که حذف آن سالانه از بیش از ۱.۲ میلیون مرگ جلوگیری میکند.
5. اگر فقط یک عدد از این قسمت را به خاطر دارید، آن را 10 درصد کنید. این نسبت فروش جهانی خودروهایی است که اکنون برقی هستند. برای در نظر گرفتن این موضوع، در سه ماهه اول سال 2010، 395 وسیله نقلیه الکتریکی در کل جهان فروخته شد که 0.002 درصد از فروش خودروهای سواری را شامل می شود. در سه ماهه آخر سال جاری 1.7 میلیون فروخته شده که بیش از نیمی از آن در آسیا بوده است.
6. فروش در آلمان و چین به ویژه نگران کننده بود. بیش از یک سوم خودروهای جدید آلمانی فروخته شده اکنون پلاگین هستند، در حالی که در بزرگترین بازار خودروی جهان فروش خودروهای برقی نزدیک به 20 درصد رسیده است. در ماه اکتبر، تسلا مدل 3 پرفروشترین خودروی اروپا بود (نه پرفروشترین خودروی برقی – در مجموع پرفروشترین خودرو)، و هرتز 100000 دستگاه از آنها را برای ناوگان جدید خود خریداری کرد که بزرگترین سفارش خودروی الکتریکی در تمام دورانها بود.
7.شرکت فورد، در ماه مه از وانت تمام برقی خود با نام F-150 Lightning رونمایی کرد که نمونه بنزینی آنF-150، یکی از پرفروش ترین وانت بارها در ایالت متحده بوده است. با این وجود، گیم چنجر واقعی، اولین تحویل به مشتریان برای کامیون جدید ریوین، سازنده خودروهای برقی، و متعاقب آن 100 میلیارد دلار به علاوه ارزش گذاری این شرکت، بالاتر از جنرال موتورز یا فورد بود.
8. این فقط وسایل نقلیه مسافربری نبودند که سال خوبی داشتند. فروش Ebike به رونق خود ادامه داد و کامیون ها نیز ثابت کردند که برای برقی شدن آماده هستند، زیرا 13 مدل تنها در ایالات متحده عرضه شد. همچنین، شنیدهایم که ناوگان جهانی اتوبوسهای باتریدار از سال 2019 تا کنون 22 درصد افزایش یافته است و 18 درصد از اتوبوسهای شهری در جادهها در سراسر جهان اکنون آلایندگی صفر دارند.