فرهنگی و هنری

برترین مدارس هنر و طراحی در سال 2020

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS منتشر شد، 200 مورد از بهترین مدارس هنر و طراحی را در سراسر جهان نشان می دهد.

رتبه بندی QS بر اساس موضوع بر اساس چهار شاخص است: شهرت علمی، شهرت کارفرما، استنادهای پژوهشی در هر مقاله و شاخص H (روشی برای اندازه گیری بهره وری و کار منتشر شده یک دانشمند یا محقق). در اینجا می توانید جزئیات بیشتری در مورد روش شناسی رتبه بندی موضوع پیدا کنید. وزن شاخص‌های خاص بسته به موضوع متفاوت است، هنر و طراحی صرفاً بر اساس شهرت دانشگاهی و شهرت کارفرما ارزیابی می‌شود.

10 دانشگاه برتر هنر و طراحی در جهان

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس موضوع 2020

رتبه نام موسسه محل
1 کالج سلطنتی هنر United Kingdom
2 دانشگاه هنر لندن United Kingdom
3 مدرسه طراحی Parsons در مدرسه جدید United States
4 مدرسه طراحی Rhode (RISD) United States
5 موسسه فناوری ماساچوست (MIT) United States
6 Politecnico di Milano Italy
7 Aalto University Finland
8 مدرسه هنر Glasgow (GSA) United Kingdom
9 مدرسه موسسه هنر شیکاگو (SAIC) United States
10 موسسه Pratt United States

دانشگاه های برتر هنر و طراحی در ایالات متحده و کانادا

39 مدرسه چشمگیر در ایالات متحده در رتبه بندی هنر و طراحی و همچنین هشت مدرسه در کانادا قرار دارند. ده برتر شامل پنج مدرسه هنر و طراحی ایالات متحده، سه مدرسه بریتانیایی، و دانشگاه Politecnico di Milano ایتالیا و دانشگاه آلتو فنلاند است – بالاترین جایگاهی که توسط هر موسسه فنلاندی در میان 48 جدول موضوعی به دست آمده است.

خارج از 10 مدرسه برتر، سایر مدارس ایالات متحده که رتبه بالایی دارند عبارتند از کالج طراحی مرکز هنر کالیفرنیا (مقام دوازدهم)، دانشگاه استنفورد (16) و دانشگاه کارنگی ملون (هفدهم).

به سمت شمال، کانادا یک شرکت کننده در بین 50 شرکت برتر امسال دارد، دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار، که از رتبه 51 تا 100 به رتبه 40 صعود کرده است. از دیگر مدارس هنر و طراحی برجسته در کانادا می‌توان به دانشگاه کنکوردیا و دانشگاه بریتیش کلمبیا (هر دو رتبه‌های 51 تا 100) اشاره کرد.

برترین دانشگاه های هنر و طراحی در اروپا

81 مدرسه هنری برتر اروپایی در این رتبه بندی وجود دارد، از جمله 18 مدرسه در 50 مدرسه برتر جهانی. بریتانیا با 27 برنامه در این رتبه بندی، پر نمایندگی ترین کشور در اروپا است. خارج از 10 موسسات برتر، موسسات برجسته در بریتانیا عبارتند از Goldsmiths، دانشگاه لندن (در مکان چهاردهم)، دانشگاه Loughborough (24)، دانشگاه آکسفورد (مشترک 30) و دانشگاه کالج لندن (UCL، مشترک 46).

در خارج از بریتانیا، اسپانیا با 8 مدرسه در رده بندی، پر نمایندگی ترین کشور در اروپا است. با این حال، هیچ مدرسه‌ای اسپانیایی به 50 مدرسه برتر راه پیدا نمی‌کند – دانشگاه‌های بارسلونا (UB) و دانشگاه سیاسی کاتالونیا که هر دو رتبه‌های 51 تا 100 را دارند، بالاترین رتبه را در این کشور دارند. با این حال، این یک جهش در رتبه بندی UB است، اما در سال گذشته در رتبه 101-150 قرار داشت.

در حالی که هیچ مدرسه فرانسوی در بین 10 مدرسه برتر وجود ندارد، دو مدرسه به 50 مدرسه برتر راه پیدا کردند که École Nationale Supérieure de Création Industrielle، ENSCI Les Ateliers رتبه 22 و Ecole Nationale Superieure des Arts Decoratifs (ENSAD) در رده بیست و هفتم قرار دارند. همچنین، سوئد با دو شرکت کننده در بین 50 شرکت برتر، با دانشگاه اومئو در رتبه 26 و کالج هنر، صنایع دستی و طراحی دانشگاه Konstfack به رتبه 33 در سال جاری صعود کردند.

دانشگاه های برتر هنر و طراحی در استرالیا و نیوزلند

در مجموع، 13 مدرسه هنر و طراحی استرالیا در این رتبه بندی به اضافه چهار مدرسه در نیوزلند دیده می شود. بالاترین رتبه در نیوزیلند در دانشگاه ماسی است که در رتبه 51-100 قرار دارد.

استرالیا دارای پنج مدرسه چشمگیر در بین 50 مدرسه برتر جهان است که دانشگاه RMIT بالاترین رتبه را در رتبه یازدهم دارد. همچنین در میان 50 دانشگاه برتر سیدنی (UTS، رتبه 23) قرار دارد. دانشگاه صنعتی سوئینبرن (چهل و سوم)؛ دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW، 48) و دانشگاه ملبورن (49).

دانشگاه های برتر هنر و طراحی در آسیا

دانشگاه های آسیایی در رتبه بندی هنر و طراحی عملکرد خوبی داشتند – از 42 دانشگاه رتبه بندی شده در منطقه، هفت دانشگاه به 50 دانشگاه برتر جهانی راه یافتند. سرزمین اصلی چین تاج بالاترین رتبه بندی آسیایی را به خود اختصاص داده است و دانشگاه تونگجی در جایگاه سیزدهم قرار دارد. دو دانشگاه دیگر چین در بین 50 دانشگاه برتر قرار دارند – دانشگاه تسینگ‌هوا (19) و آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین در رتبه 28 مشترک.

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ در جای دیگر در بین 50 دانشگاه برتر جهانی، در جایگاه پانزدهم جهانی قرار گرفت، تنها مدرسه هنری در هنگ کنگ که به 50 دانشگاه برتر راه یافت. سنگاپور دو شرکت کننده در رتبه بندی داشت، و به طرز چشمگیری، هر دو وارد رتبه بندی شدند. 50 برتر جهانی، با دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) در رتبه 30 مشترک و دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) در رتبه 37.

پس از سرزمین اصلی چین، کره جنوبی با 10 مدرسه در رتبه بندی هنر و طراحی، پربازدیدترین منطقه آسیایی است. با این حال، تنها یکی از اینها در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد – دانشگاه ملی سئول (SNU) در جایگاه 38.

دانشگاه های برتر هنر و طراحی در آمریکای لاتین

آمریکای لاتین در رتبه بندی هنر و طراحی امسال عملکرد خوبی دارد، با 16 مدرسه در منطقه که در سطح جهانی رتبه بندی شده اند، از جمله سه مدرسه در 50 مدرسه برتر جهانی. بالاترین رتبه در آمریکای لاتین دانشگاه آرژانتین است که امسال پنج پله صعود کرده است. برای کسب مقام 30 مشترک.

مکزیک چهار مدرسه در این رتبه بندی دارد که دانشگاه ملی مکزیک (UNAM) دارای بالاترین رتبه برنامه در رتبه چهلم مشترک است. دیگر شرکت کننده آرژانتین در رده بندی را می توان در 50 تیم برتر یافت: دانشگاه پالرمو در رده چهل و ششم مشترک. در سایر نقاط منطقه، برزیل، شیلی و کلمبیا هر کدام دارای سه مدرسه و پرو دارای یک مدرسه هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا