دسته‌بندی نشده

بررسی فواید سبزیجات برگ دار برای سلامتی از دیدگاه متخصص تغذیه

1. می تواند به ترویج بارداری سالم کمک کند

مصرف سبزیجات دارای برگ تیره رنگ، امکان دارد که به افازیش بارداری های سالم کمک موثری داشته باشد. به این خاطر که اکثر سبزیجات برگدار دارای منابع عالی وبالای فولات هستند، و همچنین ویتامین B که در رشد مناسب سلول ها و اندام های جنین موثر و ضروری است.

به عنوان مثال، یک فنجان (۳۰ گرم)اسفناج حاوی بیش از ۱۴ درصد از جذب روزانه (RDI)برای فولات است.

دریافت فولات کافی از غذاهایی مانند سبزیجات برگ‌دار برای حفظ سلامت مادر در دوران بارداری و جلوگیری از برخی عوارض زایمان مانند نقص لوله عصبی مهم است.

مطالعه ای روی بیش از 23000 زن نشان داد که فرزندان مادرانی که کمترین میزان مصرف فولات در رژیم غذایی را داشتند، 77 درصد بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات مغزی یا نخاعی در مقایسه با نوزادان متولد شده از زنانی بودند که بیشترین دریافت فولات را در رژیم غذایی داشتند.

برای کمک به جلوگیری از عوارض ناشی از مصرف ناکافی فولات در دوران بارداری، سعی کنید انواع سبزیجات برگدار را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

فولات، ماده مغذی موجود در اسفناج و دیگر سبزی های برگی، برای رشد مناسب نوزادان حیاتی است. افزایش مصرف سبزیجات برگی می تواند به شما کمک کند تا فولات کافی مصرف کنید.

2. برای سلامت چشم مفید است

آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات برگدار ممکن است سلامت چشم را تقویت کند.

به طور خاص، کلم پیچ، اسفناج و سایر سبزیجات سبز برگ حاوی کاروتنوئیدهای لوتئین و زآگزانتین هستند.

این ترکیبات ممکن است به محافظت در برابر بیماری های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولای وابسته به سن کمک کنند. این امر احتمالا به این دلیل است که آن ها به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می کنند و با استرس اکسیداتیو مرتبط با توسعه بیماری های مرتبط با چشم مبارزه می کنند.

یک مطالعه بزرگ که بیش از ۱۰۲۰۰۰ نفر را برای بیش از ۱۵ سال دنبال کرد، نشان داد کسانی که بیش ترین لوتئین و زآگزانتین را مصرف می کردند، در مقایسه با کسانی که کم ترین مصرف این مواد مغذی را داشتند، ۴۰ درصد کم تر در معرض خطر ابتلا به AMD پیشرفته قرار داشتند.

بنابراین مصرف سبزیجات برگ سبز که سرشار از لوتئین و زآگزانتین هستند، به ویژه کلم پیچ و اسفناج، ممکن است به بهبود سلامت چشم کمک کند.

برخی از آنتی اکسیدان های موجود در سبزی های برگ دار، مانند لوتئین و زآگزانتین، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چشم از جمله AMD و آب مروارید را کاهش دهند. منبع

3. ممکن است به کاهش خطر دیابت نوع ۲ کمک کند

خوردن سبزیجات سبز برگ دار ممکن است خطر دیابت نوع ۲ را کاهش دهد، بیماری که با قند خون بالا مشخص می شود و ناشی از ناتوانی بدن در استفاده از انسولین است. کاربرد نعناع به عنوان سبزی برگ دار در کنترل دیابت نوع 2 نقش دارد.

در واقع، یک بررسی از شش مطالعه نشان داد که افزایش مصرف سبزیجات سبز برگ به میزان ۱.۵ وعده در روز با ۱۴ درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.

ممکن است راه های مختلفی وجود داشته باشد که سبزی های برگ دار از آنها در برابر دیابت محافظت می کند. برای مثال، آنتی اکسیدان های موجود در آنها ممکن است به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن که منجر به ایجاد دیابت می شود، کمک کند.

علاوه بر این، سبزی های برگ دار منابع غنی منیزیم هستند، ماده معدنی که در بیش از 600 واکنش در بدن نقش دارد. چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف کافی منیزیم با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است.

با این حال به خاطر داشته باشید که برای درک کامل نقش سبزیجات برگدار در پیش گیری از دیابت به تحقیقات اساسی تری نیاز است به عنوان مثال تخقیقات کاربرد نعناع را مطالعه کنید تا با خواص نعناع بیشتر آشنا شوید.

مصرف برگ سبز با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه است که احتمالا به دلیل میزان بالای آنتی اکسیدان و منیزیم آن ها است.

چگونه سبزیجات برگدار بیشتری بخوریم

سبزی های برگ دار همه کاره و خوشمزه هستند.

می‌توانید از سبزی‌ها به‌عنوان پایه‌ای برای اسموتی‌ها و سالادها استفاده کنید، یا آن‌ها را در سوپ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، تخم‌مرغ و غذاهای پاستا بریزید.

برای تهیه اسموتی با سبزیجات برگ دار، اسفناج، توت های یخ زده، یک پیمانه کره آجیل و شیر بادام را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

برای لذت بردن از سبزیجات برگ دار در سالاد، اروگولا یا کلم را با انواع سبزیجات خرد شده، حبوبات، میوه های خشک نشده، آجیل، و روغن زیتون و سس بالزامیک امتحان کنید.

شما می توانید از سبزیجات برگ دار در سالادها، آب میوه ها، سوپ ها و انواع دستور پخت های دیگر استفاده کنید.

دیگر فواید مصرف این نوع سبزیجات

مدیریت التهابات بدن، جلوگیری از سوزش سر معده، جلوگیری از لخته شدن خون، بهبود عملکرد ورزشی، تراکم استخوان، جلوگیری از بروز آلرژی.

در نتیجه: چرا سبزیجات برگ سبز برای شما مفید هستند؟

اسفناج، کلم پیچ، آروگولا، سبزی کولارد، رومی، کلم، سبزی خردل سبزیجاتی هستند که دارای برگ سبز می باشند، که سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین ها و همچنین کالری کمی هستند. مصرف این سبزیجات مزیت های سلامتی فراوانی دارد ، بارداری های سالم را تقویت میکند، مشکلات مربوط به چشم را بهبود می بخشد، خطر ابتلا به بیماری دیابت را کاهش می دهد.برای افزودن بیشتر این سبزیجات به رژیم غذایی خود، از آن ها در سالادها، سوپ ها، آبمیوه ها و سرخ کردنی ها استفاده کنید.

https://salemziba.com/herbal-benefits/valerian-juice-benefits-and-more/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا