ذهن و هوش

تمرکز خود را بهبود ببخشید

استراحت کوتاهی داشته باشید. این نیز ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما وقتی برای مدت طولانی روی چیزی تمرکز می کنید، ممکن است تمرکز شما شروع به از بین رفتن کند. ممکن است بیشتر و بیشتر در اختصاص دادن توجه خود به کار مشکل احساس کنید.

تحقیقات نشان داده است که مغز افراد تمایل دارد تا منبع های تحریک مداوم را نادیده بگیرد. استراحت های کوچک با تمرکز کردن مجدد در جای دیگر باعث میشود تا تمرکزات ذهنی به طور چشمگیری بهبود یابند. هنگامی که روی پروژه ای در حال کار کردن بودید اگر احساس گرفتگی کردید، کمی استراحت کنید،کمی حرکت کنید و یا با کسی صحبت کنید و یا نحوه کار کردن خود را تغییر دهید. با انجام این کارها برای بالا نگه داشتن عملکرد خود با ذهنی متمرکزتر باز خواهید گشت.

با طبیعت ارتباط برقرار کنید. تحقیقات نشان داده است که حتی وجود گیاهان در فضاهای اداری می تواند به افزایش تمرکز و بهره وری و همچنین رضایت در محل کار و کیفیت بهتر هوا کمک کند. پیدا کردن زمانی برای قدم زدن در پارک یا قدردانی از گیاهان یا گل‌های باغتان می‌تواند تمرکز شما را افزایش داده و به شما کمک کند سرحال باشید.

مغز خود را آموزش دهید تحقیقات علمی شروع به جمع آوری شواهد در مورد توانایی فعالیت های تمرین مغز برای تقویت توانایی های شناختی، از جمله تمرکز، در بزرگسالان کرده است. چنین بازی های آموزشی مغز می تواند به شما در توسعه حافظه کاری و کوتاه مدت و همچنین مهارت های پردازش و حل مسئله کمک کند. نمونه هایی از این گونه بازی ها عبارتند از: پازل، سودوکو، شطرنج و بازی های ویدئویی محرک مغز.

ورزش. روز خود را با ورزش ساده شروع کنید و بدن خود را به حرکت درآورید. طبق شماره مه 2013 دیده بان سلامت مردان هاروارد، ورزش منظم مواد شیمیایی کلیدی برای حافظه، تمرکز و وضوح ذهنی آزاد می کند. تحقیقات دیگر نشان داد که ورزش می تواند سطح دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین مغز را افزایش دهد و همه اینها بر تمرکز و توجه تأثیر می گذارد. افرادی که به نوعی ورزش یا ورزش انجام می دهند در مقایسه با افرادی که از سلامت جسمانی ضعیفی برخوردارند، در انجام وظایف شناختی بهتر عمل می کنند. حرکات بدنی به شل شدن ماهیچه ها و کاهش تنش در بدن کمک می کند. از آنجایی که بدن و ذهن بسیار به هم مرتبط هستند، وقتی بدن شما احساس بهتری داشته باشد، ذهن شما نیز همینطور خواهد بود.

به موسیقی گوش دهید. ثابت شده است که موسیقی اثرات درمانی بر مغز ما دارد. موسیقی سبک ممکن است به شما کمک کند تا بهتر تمرکز کنید، اما برخی از موسیقی ها ممکن است حواس شما را پرت کنند. کارشناسان به طور کلی موافق هستند که موسیقی کلاسیک و صداهای طبیعت، مانند جریان آب، انتخاب های خوبی برای تمرکز هستند، در حالی که موسیقی با اشعار و صدای انسان ممکن است حواس پرت کننده باشد. چندین برنامه و خدمات موسیقی پس‌زمینه و مناظر صوتی را ارائه می‌دهند که برای انواع مختلف تمرکز و نیازهای کاری طراحی شده‌اند.

https://saziha.ir/%D9%85%D8%AA%D9%86%D9%88%D8%B9-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86.html

خوب بخور. غذاهایی را انتخاب کنید که قند خون را تعدیل کنند، انرژی را حفظ کنند و مغز را تامین کنند. میوه ها، سبزیجات و غذاهای پر فیبر می توانند سطح قند خون شما را یکنواخت نگه دارند. مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین که باعث افزایش و کاهش سطح قند شما می شوند، باعث سرگیجه یا خواب آلودگی شما می شوند را کاهش دهید.

مغز شما برای عملکرد صحیح به مقدار زیادی چربی خوب نیاز دارد. آجیل، انواع توت ها، آووکادو و روغن نارگیل همگی راه های بسیار خوبی برای وارد کردن چربی های سالم به رژیم غذایی هستند و به عملکرد روان تر مغز کمک می کنند. علم بر روی تحقیقات نشان داده است که غذاهایی مانند زغال اخته به دلیل آنزیمی که جریان اکسیژن و خون را به مغز تحریک می کند، می تواند تمرکز و حافظه را تا 5 ساعت پس از مصرف تقویت کند و به حافظه و همچنین توانایی ما برای تمرکز و یادگیری کمک کند. اطلاعات جدید. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج حاوی پتاسیم هستند که اتصالات بین نورون ها را تسریع می کند و می تواند مغز ما را پاسخگوتر کند.

یک اولویت روزانه تعیین کنید. آنچه را که می خواهید هر روز انجام دهید، به طور ایده آل شب قبل، یادداشت کنید و یک اولویت را که متعهد به انجام آن هستید، مشخص کنید. این به تمرکز مغز شما بر روی چیزهای مهم کمک می کند، ابتدا کارهای بزرگ را انجام دهید و کارهای کوچک را به بعد رها کنید. کارهای بزرگ را به بایت های کوچکتر تقسیم کنید تا غرق نشوید. شناسایی اولویت های واقعی می تواند به تسکین اضطراب منحرف کننده کمک کند و دستیابی به اهداف کوچک روزانه می تواند مغز شما را برای رسیدن به موفقیت هدایت کند.

فضایی برای کار ایجاد کنید. در صورت امکان فضایی آرام و اختصاصی برای کار ایجاد کنید. همه نمی توانند یک دفتر کار مجهز داشته باشند، اما سازمان دهندگان میز، هدفون های حذف نویز، مانیتور قابل تنظیم و نور قابل تنظیم می توانند کمک کنند. به هم ریختگی را از دیدتان پاک کنید، آن را تا حد امکان ارگونومیک و راحت کنید و سعی کنید فضای خود را مرتب و تهویه کنید.

از تایمر استفاده کنید با استفاده از تایمر یا زنگ تلفن، مغز خود را برای تمرکز بیش از حد روی یک کار آموزش دهید. ابتدا تصمیم بگیرید که چه کاری را می خواهید انجام دهید. تایمر خود را برای 20 دقیقه (به طور کلی بیش از 30 دقیقه) تنظیم کنید و روی کار تمرکز کنید. هنگامی که زنگ زنگ به صدا در می آید یک استراحت کوتاه به مدت 5 دقیقه انجام دهید. می توانید پیاده روی کنید و تمرینات کششی انجام دهید، سپس تایمر را تنظیم مجدد کنید و دوباره شروع کنید. این تکنیک نشان داده است که برای بهبود تمرکز شما موثر است.

وظایف را تغییر دهید. در حالی که ممکن است بخواهیم روی یک کار خاص تمرکز کنیم، گاهی اوقات گیر می‌کنیم و مغزمان به چیزی تازه برای تمرکز نیاز دارد. سعی کنید به کارهای دیگر یا کاری که دوست دارید انجام دهید تغییر دهید. تغییر وظایف می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری هوشیار و سازنده بمانید.

یادگیری چگونگی بهبود تمرکز چیزی نیست که بتوان یک شبه به آن دست یافت. ورزشکاران حرفه ای مانند گلف بازان، دوندگان سرعت، ژیمناستیک ها زمان زیادی را برای تمرین (و معمولا یک مربی دارند) صرف می کنند تا بتوانند تمرکز کنند و حرکت مناسب را در لحظه مناسب برای دستیابی به برتری انجام دهند.

اینکه بدانید چگونه تمرکز بر زندگی شما تاثیر میگذارد، اولین اقدام برای تقویت تمرکز خواهد بود. اگر شما برای انجام تعهدهایتان تلاش می کنید، به صورت دائم به وسیله چیزهای بدون اهمیت از کارتان دور خواهید شد، و یا اینکه به سمت آرزوهایتان حرکت نخواهیدکرد، حال وقت آن شده که از تمرکز کمک بگیرید تا بتوانید به راحتی روی مسائلی که برایتان مهم است تمرکز داشته باشید.

یادگیری نحوه تمرکز در کار برای موفقیت در شغل و زندگی ضروری است. با بهبود تمرکز، متوجه خواهید شد که می توانید کارهای بیشتری را که برایتان ارزش دارد انجام دهید و با انجام آن احساس بهتری داشته باشید. این فقط در مورد انجام وظایف نیست، بلکه برای وقت گذاشتن برای شادی و شادی است تا بتوانید به یک زندگی معنادار و رضایت بخش دست یابید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا