اخبار

رویداد های خبری مهم سال 2015

1. تیراندازی در کلیسای چارلستون

از مرگبارترین تیراندازی های دسته جمعی در سال با توجه به موقیعت مکانی محسوب میشود: از داخل کلیسا صدای دلخراشی بلند شد، این تیراندازی که در کلیسای تاریخی امانوئل AME چارلستون در ماه ژوئن اتفاق افتاد باعث عزاداری و به وجود آمدن خشم ملی شد، پس از اینکه یک جوان 21 ساله، که ظاهراً دارای عقاید برتری طلبی سفیدپوستان بود، در یک جلسه مطالعه کتاب مقدس در کلیسای مشهور عمدتاً آفریقایی-آمریکایی قبل از اینکه ادعا می‌شود به سوی گروه تیراندازی کند، شرکت کرد. متهم این اتفاق، دیلن روف صبح روز پس از حمله دستگیر شد و با 33 اتهام دیگر از جمله قتل با سلاح گرم همچنین اتهامات جنایت نفرت فدرال در انتظار محاکمه است.قاضی پرونده از طرف اون ادعای بی گناه بودن کرد.

تیراندازی و اعتقادات نژادپرستانه ادعایی روف بحثی را در مورد استفاده مداوم ایالت از پرچم نبرد کنفدراسیون در کاپیتول کارولینای جنوبی برانگیخت. پس از بحث های داغ، قانونگذار ایالتی به پایین آوردن پرچم رای داد. در یک موزه نزدیک به نمایش گذاشته خواهد شد.

2. محاکمه قتل بزرگ

چهار مورد از بزرگترین محاکمه های سال همگی منجر به احکام مجرمیت شدند و یکی از آن قاتلان اکنون با حکم اعدام روبرو است. اولین حکم در فوریه زمانی صادر شد که ادی ری راث به جرم قتل “تک تیرانداز آمریکایی” کریس کایل و دوستش چاد لیتلفیلد مجرم شناخته شد. اگرچه کایل قبل از محاکمه به دلیل کتاب پرفروشش شناخته شده بود، اما زمانی که فیلم زندگینامه او کمی بیش از یک ماه قبل از شروع محاکمه منتشر شد، این پرونده توجه بیشتری را به خود جلب کرد. روث به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم شد. دادخواست تجدید نظر داده است.

آرون هرناندز ستاره سابق نیوانگلند پاتریوتز در ماه آوریل مجرم شناخته شد و پس از کشتن اودین لوید که با خواهر نامزد هرناندز قرار داشت به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم شد. این پرونده به یک درام خانوادگی تبدیل شد زیرا هم نامزد هرناندز که برای شهادتش مصونیت داشت و هم خواهرش به نوبت در جایگاه شاهد حضور داشتند. درخواست تجدیدنظر وی در حال انجام است.

در یک مورد دیگر، جوخار تسارنایف، برادر بازمانده یک جفت خواهر و برادر، در ماه آوریل به خاطر تمام 30 اتهامی که در ارتباط با بمب گذاری ماراتن بوستون در سال 2013 و فرار از پلیس، از جمله قتل یک MIT با آن روبرو بود، مجرم شناخته شد. مامور پلیس. یک ماه بعد، او پس از پایان مرحله مجازات محاکمه اش به اعدام محکوم شد. اولین مورد از بسیاری از درخواست های مورد انتظار در حال انجام است.

جیمز هولمز، تیراندازی که در سال 2012 در داخل یک سینما در آرورا، کلرادو تیراندازی کرد، در ماه ژوئیه به دلیل کشتن 12 نفر در این حمله و مجروح کردن 70 نفر دیگر مجرم شناخته شد. در حالی که هیئت منصفه تنها 12 ساعت طول کشید تا او را مجرم تشخیص دهند، آنها نتوانستند در مرحله مجازات به اتفاق آرا تصمیم بگیرند، بنابراین او از مجازات اعدام معاف شد و در ماه اوت به ازای هر زندگی که می گرفت به یک حبس ابد به اضافه 3138 محکوم شد. سالها برای اقدام به قتل، بدون امکان آزادی مشروط. درخواست تجدید نظر نکرده است.

3. بحران پناهندگان اروپا

ده ها هزار نفر از مردمی که از سوریه جنگ زده و مناطق دیگر در خاورمیانه و آفریقا گریختند، بیشتر تابستان امسال را در سفری پرمشقت و خطرناک از طریق اروپا به سوی کشورهایی از جمله آلمان و سوئد به امید پناهندگی سپری کردند. هجوم خانواده‌های پناهنده باعث اختلافات بین‌المللی و تغییر سیاست‌ها شد زیرا کشورهایی مانند مجارستان شروع به بستن برخی از مرزهای خود و کشیدن حصارهایی با سیم تیغ برای جلوگیری از ورود مردم کردند. طرح پرزیدنت اوباما برای اجازه دادن به 10000 پناهجوی سوری به ایالات متحده با مقاومت شدید برخی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان مواجه شد که خواستار صدور گواهینامه های سخت گیرانه تر هستند مبنی بر اینکه هیچ یک از مهاجران خطر امنیتی ندارند.

4. پاپ فرانسیس از ایالات متحده بازدید می کند

یکی از بزرگترین لحظات هیجان ملی زمانی رخ داد که پاپ فرانسیس در سفر افتتاحیه خود به ایالات متحده، کشور را در یک مورد جدی پاپ شیدایی فرا گرفت. سفر او پس از سفر به کوبا از واشنگتن دی سی آغاز شد و پیش از بازگشت به واتیکان از نیویورک و فیلادلفیا دیدن کرد. برخی از نکات برجسته این سفر شامل سخنرانی تاریخی در کنگره، سواری مکرر با فیات او و لحظه ای به یاد ماندنی همراه با نوزاد دختری بود که لباس پاپ به تن داشت.

5. یک حمله تروریستی دیگر در پاریس

مجموعه ای از حملات تروریستی هماهنگ شده، ترس را در قلب پایتخت فرانسه در روز جمعه 13 نوامبر برانگیخت. ترکیبی از تیراندازان و مردانی که جلیقه های انفجاری به تن داشتند، یک استادیوم فوتبال، رستوران ها و یک محل برگزاری کنسرت را هدف قرار دادند و 130 نفر را کشتند.

مقامات فرانسوی تشخیص دادند که مهاجمان با داعش که مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، ارتباط داشته اند. سرکرده حملات پنج روز بعد هنگامی که مقامات به آپارتمان او در حومه شمالی پاریس در سن دنیس یورش بردند کشته شد. در حال حاضر تحقیقات بین المللی برای دست کم یک مظنون دیگر ادامه دارد.

امسال مملو از حملات تروریستی و حوادث خنثی‌شده در فرانسه بود، که با حملات شارلی ابدو در ژانویه شروع شد، اما حداقل دو حادثه دیگر که قبل از افزایش شمار تلفات متوقف شدند، ادامه یافت. یکی در آوریل رخ داد، زمانی که مردی که مظنون به برنامه ریزی یک حمله “قریب الوقوع” در پاریس و اطراف آن بود، پس از اینکه به طور تصادفی یک زن را کشت و همچنین به خود شلیک کرد، دستگیر شد و او را وادار کرد تا آمبولانس بخواهد. سپس در ماه اوت، سه دوست آمریکایی که در تعطیلات بودند – آنتونی سادلر، الک اسکارلاتوس و اسپنسر استون – به یک مهاجم احتمالی در قطاری که از آمستردام به پاریس می رفت، کمک کردند.

6. تیراندازی های دسته جمعی (رزبورگ، لافایت، چاتانوگا، برنامه ریزی والدین، سن برناردینو)

از پردیس کالج در روزبرگ، اورگان، که در آن 10 نفر کشته شدند، یا یک دفتر استخدام ارتش در چاتانوگا، تنسی، که در آن پنج نفر جان خود را از دست دادند، تا یک کلینیک برنامه ریزی شده والدین در کلرادو اسپرینگز، کلرادو، که سه کشته بر جای گذاشت،تیراندازی اتفاق بسیار آشنا در تقویم این سال محسب میشد. مرگبارترین این اتفاقات در تاریخ 2 دسامبر در سن برناردینو کالیفرنیا بود، جایی که یک زوج در کنفرانس وزرات بهداشت و ناهار تعطیلات به مرکز منطقه ای اینلند شلیک کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا