ذهن و هوش

10 راه برای باهوش تر بودن و اعتماد به نفس بیشتر

ممکن است نسبت به ظرفیت فکری خود اطمینان نداشته باشید، اما اگر برای خود ارزش کمی قائل شوید، مطمئناً دنیا قیمت شما را افزایش نخواهد داد. بهترین راه برای ایجاد اعتماد به نفس، گسترش تجربیات زندگی است. بنابراین، اگر می‌خواهید باهوش‌تر و با اعتماد به نفس‌تر شوید، دانش، مهارت‌ها، تجربیات و درک خود را افزایش دهید.بهترین دکتر تغذیه تهران

اعتماد به نفس و هوش چیزی است که باید روی آن کار کنید و فکر کردن به سخت ترین کار ممکن است دلیلی باشد که تنها عده کمی درگیر آن هستند. با این حال، اگر در زندگی پشتکار و اراده داشته باشید، همیشه می توانید برای آن تلاش کنید. بنابراین اگر می خواهید شوخ طبعی، هوش و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، در اینجا ده راه برای به دست آوردن آنها آورده شده است. روشهای کاهش درد پریود در منزل

1. کتاب بخوانید.

خواندن کتاب به شما کمک می کند تا در مورد هر چیزی که می خواهید در زندگی بدانید اطلاعات کسب کنید. اگر از آن دسته افرادی نیستید که کتاب می خوانند، خوب پس همین حالا خودتان را تمرین کنید. به یک خواننده حریص تبدیل شوید و خود را در معرض ایده ها و اطلاعات بیشتری قرار دهید. کتاب ها شما را به بعد دیگری می برند، تخیل شما را گسترش می دهند و مطمئناً توانایی یادگیری شما را افزایش می دهند.

2. توانایی ذهن خود را بهبود بخشید.

در واقع چیزهای زیادی برای بهبود توانایی ذهن فرد وجود دارد و یکی از آنها بهبود حافظه است. توانایی به خاطر سپردن چیزها نیز هوش محسوب می شود. چیزهایی را که می خواهید حفظ کنید با چیزهایی که قبلاً به خاطر می آورید مرتبط کنید. بیشتر تمرین کنید و به زودی تکنیک های جدیدی را توسعه خواهید داد که به شما در بهبود حافظه کمک می کند. جدای از بهبود حافظه، نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که کنجکاوتر باشید و هرگز به آنچه فکر می کنید در ذهن دارید راضی نباشید، سعی کنید عمیق تر به آن نگاه کنید. و در آخر، ذهن خود را به روش های مختلف تمرین دهید، خود را برای یادگیری مهارت های جدید به چالش بکشید. ممکن است بخواهید برای استفاده از توانایی تفکر یا معماهایی که ذهن شما را به کار نگه می دارد، مکعب روبییک ها را حل کنید.

3. تحقیقات خود را انجام دهید.

از یادگیری اندکی در مورد آن موضوع خاص راضی نباشید. کنجکاوتر باشید و افق دید خود را گسترش دهید، این به شما کمک می کند تا باهوش تر شوید. یاد بگیرید در مورد چیزها تحقیق کنید، نمی فهمید. کتاب بخوانید یا هر آنچه را که می خواهید بدانید را به صورت آنلاین جستجو کنید. جهان را عمیقاً کاوش کنید، ایده های جدیدی از آن ایجاد کنید و همیشه در مورد چیزها کنجکاو باشید زیرا کنجکاوی شما را به دانش بیشتر هدایت می کند.

4. با افراد باهوش دوست شوید.

این ممکن است برای شما سخت باشد، مخصوصاً اگر عزت نفس پایینی دارید، اما با افراد باهوش، معاشرت با شما یکی از سریع ترین راه ها برای یادگیری است. بودن در کنار افرادی که باهوش هستند به شما این فرصت را می دهد که از آنها یاد بگیرید یا همچنین ممکن است تکنیک هایی را در مورد نحوه حفظ هوش خود از آنها دریافت کنید. به جای اینکه از همنشینی با آنها خجالت بکشید، از اینکه منبع شگفت انگیزی برای استفاده دارید احساس خوشبختی کنید.

5. مهارت های نوشتاری خود را تمرین کنید.

مانند خواندن یک کتاب، نوشتن به شما این امکان را می دهد که دانش خود را به روشی خلاقانه به کار ببرید. نوشتن همچنین تخیل شما را گسترش می دهد زیرا می توانید داستان های فانتزی یا کوتاه را خارج از تخیل خود بنویسید. سعی کنید مغز خود را تمرین دهید و هر روز کمی بنویسید تا زمانی که به آن عادت کنید. می توانید یک دفتر خاطرات تهیه کنید که در آن بتوانید در مورد فعالیت های روزانه خود بنویسید یا اینکه آیا این دفترچه در حال توصیف احساسات شما است. طوفان فکری همچنین می تواند به شما در ایجاد ایده های جدید کمک کند.

6. چیزهای جدید را کشف کنید.

از جعبه خود خارج شوید و چیزهای جدید را کشف کنید. اگر همیشه می خواستید به دور دنیا سفر کنید، همین حالا پول خود را پس انداز کنید، این به شما کمک می کند خودتان را کشف کنید. ممکن است در ابتدا ترسناک باشد، اما مطمئنا از این تجربه لذت خواهید برد. یک بار جمله هارون یحجه را خواندم: «همیشه تعجب می کنم که چرا پرندگان در یک مکان می مانند در حالی که می توانند به هر کجای زمین پرواز کنند. سپس همین سوال را از خودم می‌پرسم.» تا زمانی که تلاش نکنید نمی‌دانید، نمی‌دانید که جای بهتری وجود دارد یا نمی‌دانید که می‌توانید بهتر باشید، مگر اینکه از جعبه خود خارج شوید و طرف دیگر را کشف کنید.

7. نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید.

یاد بگیرید بر روی نقاط قوت خود بسازید و روی نقاط ضعف خود کار کنید. دانستن نقاط ضعف و قوت خود به شما کمک می کند تا بر موقعیت نیز کنترل کنید. اگر فکر می کنید در آن زمینه خوب نیستید، بدانید که چگونه خودتان را در این زمینه خوب کنید. به جای نقاط قوت خود بر نقاط ضعف خود تمرکز کنید زیرا به شما کمک می کند در آینده بهتر شوید.

8. خودتان را در آغوش بگیرید.

به یاد داشته باشید که قبل از هر کس دیگری باید با خودتان راحت باشید. ماهیت واقعی خود را بشناسید، ممکن است مثبت یا منفی باشد، همیشه عشق به خود را تمرین کنید. قبل از به دست آوردن اعتماد به نفس، اول یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید و بقیه به دنبال آن خواهند آمد.

9. برای خودتان صحبت کنید.

هرچه بیشتر بتوانید مکالمه یا بحث را کنترل کنید، باهوش تر می شوید. شما نمی توانید بدون بیان آنچه می خواهید بگویید، ساکت بنشینید. گفتار رسا نیز کلیدی برای افزایش اعتماد به نفس شما است. اگر تمرین کنید که از طرف خودتان صحبت کنید، کمی اعتماد به نفس در راه است. زمانی که خود را به مردم ابراز می کنید، احساس آرامش را به خاطر بسپارید. با این حال، بیاموزید که بدون انتظار پاسخ خاصی از خود، خود را مطرح کنید، خواه بازخورد مثبت باشد یا منفی، بیشتر به توانایی خود در بیان آنچه واقعاً می خواهید و احساس می کنید اهمیت می دهید.

10. خود را تشویق کنید.

سعی کنید خود را ارتقا دهید، به خودتان یک تأیید روزانه بدهید که به شما کمک می کند احساس شادی بیشتری داشته باشید مانند اینکه به خودتان بگویید “من زیبا هستم” “من قوی هستم” “من اعتماد به نفس دارم”. اعتماد به نفس از خودتان شروع می شود، بنابراین برای تقویت آن، خود را تشویق کنید که حتی اگر نمی توانید آن را انجام دهید. همچنین، دیدگاه مثبتی را در زندگی داشته باشید و تمام آن افکار منفی را نادیده بگیرید. همیشه به خاطر داشته باشید که شما بدون توجه به هر چیزی با اعتماد به نفس زیبا هستید. با این حال، متواضع باشید و پاهای خود را روی زمین نگه دارید، تا آنجا که ممکن است اعتماد به نفس نداشته باشید.

ممکن است این تصور را داشته باشید که هوش مقدار ثابتی است که باید داشته باشید و اعتماد به نفس شما چیزی است که شما را زیبا می کند. با این حال، آن چیزها قبلاً روی ما ثابت شده اند – فقط باید روی آن کار کنیم. از طرف دیگر، درک شما از خودتان تأثیر زیادی روی شما دارد، پس بهتر است به خودتان ایمان داشته باشید که می توانید هر کاری را که ممکن است انجام دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا