روانشناسی

چند راه برای روانشناسی جذابیت

مخالفان جذب نمی شوند

علم نشان می دهد که ضرب المثل رایج نادرست است – متضادها جذب نمی شوند. در واقع برعکس است.

این مطالعه نشان داد که افرادی که با افراد مشابه درگیر بودند، میزان رضایت بیشتری را نشان دادند. همچنین نشان داده می‌شود که افراد بیشتر به کسانی که شخصیت و عقاید مشابهی دارند، جذب می‌شوند. داشتن شباهت ها و علایق مشترک با فردی که بیشتر وقت خود را با او می گذرانید بسیار مهم است. ارواح خویشاوند باعث می شوند که احساس کنیم در کنار هم هستیم و در آرامش هستیم.

نشان داده شد که افرادی که دارای عقاید و شخصیت های مخالف بودند، رضایت کمتری داشتند و میزان طلاق بالاتری داشتند. منطقی نیست که کسی بخواهد زمان زیادی را با کسی که نقطه مقابل اوست بگذراند. برخی چیزها به ناچار متفاوت خواهند بود، اما به طور کلی، دوست داشتن حداقل برخی از چیزهای یکسان برای یک رابطه شاد مفید است.

یکی دیگر از پدیده‌های روان‌شناختی را می‌توان با کاوش نه تنها جاذبه، بلکه دلبستگی یافت. به نظر می رسد افرادی که در دوران کودکی دارای زخم های اصلی هستند، با چیزهایی برای التیام به سوی دیگران کشیده می شوند. در اینجا یک سناریوی رایج وجود دارد:

روانشناسی و جاذبه: خودشیفته و وابسته

اختلال شخصیت خودشیفته که به عنوان خودشیفتگی یا NPD نیز شناخته می شود، یک اختلال شخصیتی است که در دوران کودکی ایجاد می شود. به دلایل مختلف، کودکی که به یک خودشیفته تبدیل می‌شود، خود محورتر می‌شود، عدم همدلی نشان می‌دهد و دیگران را دستکاری می‌کند.

همانطور که آنها رشد می کنند، دروغ گفتن، سرزنش کردن و نیاز به دیده شدن به عنوان بهترین بخش اساسی وجود می شود.

از آنجایی که فرد مبتلا به NPD هیچ احساسی از خود واقعی ندارد، نیاز به تایید دائمی از سوی دیگران دارد. این باید به هر قیمتی محقق شود. افراد به عنوان اشیا در نظر گرفته می شوند و دلبستگی واقعی نمی تواند رخ دهد.

در طرف دیگر طیف Co-dependent قرار دارد. دوران کودکی پر دردسری هم داشتند. به جای رد عشق به روشی که خودشیفته انجام می دهد، هموابستگان به دنبال پذیرش و عشق به ضرر خود هستند. آن‌ها، لطفاً سعی می‌کنند دیگران را کنترل کنند، نقش قربانی را بازی کنند، زمانی که باید بروند می‌مانند و مانند خودشیفته‌ها به دنبال تایید بیرون از خودشان هستند.

نارک شرور است، در حالی که آنها قربانی را در یک بازی سمی بازی می کنند. از آنجا که آنها از یکدیگر تغذیه می کنند، رقص ادامه می یابد تا زمانی که کسی صدمه ببیند یا قدرت پیدا کند که دور شود و کمک بگیرد.

همانطور که می بینید، اضداد در میدان مغناطیسی جذب می شوند، اما در عرصه دوستیابی نه. این واقعیت به این معنی نیست که نتیجه همیشه سالم است. در واقع، آنچه نتیجه می‌شود معمولاً یک جاذبه عاشقانه ناسالم است که شبیه به اعتیاد به نام پیوند تروما است. اگرچه معمولاً درک نمی شود، اما این پدیده روانی توضیح می دهد که چرا بسیاری از مردان و زنان در روابط آزاردهنده باقی می مانند.

چه زمانی برای دریافت کمک

اگر در درک دلیل جذب افراد خاص مشکل دارید، درمان می تواند به شما کمک کند. به همان اندازه که ما دوست داریم این کار را به تنهایی انجام دهیم، شکستن الگوها بسیار دشوار است. این به ویژه اگر این الگوها ریشه دوانده باشند و از دوران کودکی وجود داشته باشند، صادق است.

مشاوران و درمانگران در ReGain دارای اعتبار حرفه ای هستند و آماده کمک هستند. پلتفرم آنها همچنین از مزایای صد در صد آنلاین بودن برخوردار است. این به راحتی می توانید کمک مورد نیاز خود را در زمانی که راحت تر هستید دریافت کنید. نیازی به نگرانی در مورد رفت و آمد یا اتاق انتظار نخواهد بود. در هر زمانی از روز می توانید با اتصال به اینترنت از هر جایی وارد شوید.

نتیجه

روانشناسی جذب ارتباط زیادی با اینکه با چه کسی قرار می گذاریم دارد. اگرچه این واقعیت چیزی نیست که بسیاری از آن آگاه باشند، با این وجود مهم است که در مورد آن آموزش ببینیم. اگر احساس می‌کنید تحت تأثیر افرادی قرار گرفته‌اید که جذب آن‌ها می‌شوید، کمک در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا