سرگرمی

بهترین فیلم های وسترن در طول دوران

1. هشت نفرت انگیز (2015)

– کارگردان: کوئنتین تارانتینو

– متاس امتیاز: 68

– مدت زمان: 187 دقیقه

در این وسترن کوئنتین تارانتینو، هشت مسافر از آب و هوای زمستانی در یک اقامتگاه محافظت می‌کنند و در نهایت بیش از آنچه انتظار داشتند دچار مشکل می‌شوند. ساموئل ال جکسون، کرت راسل و جنیفر جیسون لی بازیگران این گروه هستند. این فیلم جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار را برای موسیقی متن دریافت کرد.

2. نام من هیچکس نیست (1974)

– کارگردانان: سرجیو لئونه، تونینو والری

– متاس امتیاز: 68

– مدت زمان: 117 دقیقه

در این وسترن اسپاگتی، هنری فوندا نقش تفنگچی سالخورده جک بیورگارد را بازی می‌کند که می‌خواهد بازنشسته شود، و ترنس هیل نقش یک تفنگ‌باز جوان را بازی می‌کند که او را بت می‌کند و می‌خواهد آخرین تیراندازی را ترتیب دهد. یکی از منتقدان آن را «بخشی جعل، بخشی وداع با اسطوره مرزی» نامید.

3. خانه دار (2014)

– کارگردان: تامی لی جونز

– متاس امتیاز: 68

– مدت زمان: 122 دقیقه

مری بی کودی با بازی هیلاری سوانک وظیفه اسکورت سه زن بیمار روانی را از نبراسکا تا کلیسایی در آیووا بر عهده می گیرد. جورج بریگز، با بازی تامی لی جونز، قرار است به دلیل جنایتی لینچ شود، اما کادی او را نجات می دهد به این ادعا که در سفر به او کمک خواهد کرد. جونز در نوشتن فیلمنامه و کارگردانی فیلم نیز مشارکت داشته است.

4. خوب، بد، عجیب (2010)

– کارگردان: جی وون کیم

– متاس امتیاز: 69

– مدت زمان: 130 دقیقه

این وسترن کره جنوبی دو راهزن و یک شکارچی فضل را دنبال می کند که برای به دست آوردن نقشه گنج مبارزه می کنند. این فیلم «خوب، بد و زشت»، یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های وسترن تمام دوران را بازی می‌کند.

5. مرگ یک تفنگچی (1969)

– کارگردانان: آلن اسمیتی، دان سیگل، رابرت تاتن

– متاس امتیاز: 69

– مدت زمان: 94 دقیقه

شهر کاتن‌وود اسپرینگز تگزاس تصمیم می‌گیرد مارشال قدیمی‌اش را اخراج کند، اما او حاضر نمی‌شود آنجا را ترک کند، با این استدلال که شهر به او این شغل را مادام العمر داده است. ریچارد ویدمارک، لنا هورن و کارول اوکانر در این فیلم حضور دارند که در برنامه تلویزیونی «همه در خانواده» در نقش آرچی بنکر نمادین بازی کردند.

6. یاغی جوزی ولز (1976)

– کارگردان: کلینت ایستوود

– متاس امتیاز: 69

– مدت زمان: 135 دقیقه

این وسترن یک داستان انتقام جویانه است، با شخصیت اصلی جوزی ویلز که شبه نظامیان اتحادیه (بهترین فیلم های پلیسی) را که خانواده او را در طول جنگ داخلی کشته اند، شکار می کند. کلینت ایستوود نقش شخصیت اصلی و کارگردانی فیلم را نیز بر عهده دارد.

7. High Plains Drifter (1973)

– کارگردان: کلینت ایستوود

– متاس امتیاز: 69

– مدت زمان: 105 دقیقه

فیلم “High Plains Drifter” درباره غریبه‌ای است که به شهر می‌آید و متعاقباً استخدام می‌شود تا قبل از رسیدن سه قانون شکن، مردم شهر را متحد کند. کلینت ایستوود کارگردانی و بازی در این وسترن را بر عهده داشت.

8. سوار با شیطان (1999)

– کارگردان: آنگ ​​لی

– متاس امتیاز: 69

– مدت زمان: 138 دقیقه

داستان «سوار با شیطان» در طول جنگ داخلی آمریکا اتفاق می‌افتد، درباره مردی است که به Bushwackers، یک باند چریکی که علیه اتحادیه می‌جنگند، می‌پیوندد. توبی مگوایر نقش شخصیت اصلی جیک رودل را بازی می کند. این فیلم بر اساس رمان «وای برای زنده ماندن» نوشته دنیل وودرل ساخته شده است.

9. سیمارون (1931)

– کارگردان: وسلی راگلز

– متاس امتیاز: 70

– مدت زمان: 123 دقیقه

در «Cimarron»، سردبیر روزنامه ای با بازی ریچارد دیکس و همسرش با بازی ایرنه دان، به مرزهای ناهموار اوکلاهاما می پیوندند. این اولین فیلمی بود که در هر بخش مهمی از اسکار نامزد شد، اولین فیلم وسترن برنده اسکار و اولین فیلم وسترنی بود که برنده بهترین فیلم شد. تا اینکه در سال 1990 وسترن دیگری به نام «با گرگ ها می رقصد» برنده اسکار بهترین فیلم شد.

10. مسابقه بزرگ (1965)

– کارگردان: بلیک ادواردز

– متاس امتیاز: 71

– مدت زمان: 160 دقیقه

لزلی بزرگ و رقیبش پروفسور فیت در مسابقه‌ای که توسط خودروسازان برای افزایش فروش برگزار می‌شود، در یک مسابقه جسورانه از نیویورک تا پاریس – از غرب در سراسر آمریکا تا تنگه برینگ و روسیه – رقابت می‌کنند. تونی کورتیس نقش لزلی بزرگ را بازی می‌کند، جک لمون نقش پروفسور فیت را بازی می‌کند و ناتالی وود و پیتر فالک گروهی از بازیگران کمیک درجه یک را تشکیل می‌دهند. این فیلم به کمدین های فیلم صامت استن لورل و الیور هاردی تقدیم شد.

11. غرب آهسته (2015)

– کارگردان: جان مکلین

– متاس امتیاز: 72

– مدت زمان: 84 دقیقه

Kodi Smit-McPhee نقش مرد جوانی را بازی می کند که در جستجوی عشق گمشده خود، اسکاتلند را به مقصد غرب آمریکا ترک می کند. مایکل فاسبندر نقش یک قانون شکن را بازی می کند که به او پیشنهاد کمک می دهد. «غرب آهسته» اولین و تنها فیلم بلند به کارگردانی جان مکلین است. برای تماشای  بهترین فیلم های فضایی به لینک داده شده مراجعه کنید. سعی کردیم بهترین فیلم های موجود را به شما معرفی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا