اخبار

چگونه پرندگان هنگام خواب عمودی می مانند؟

شما سوالاتی دارید ما متخصص داریم

س: چگونه پرندگان در هنگام خواب روی شاخه های درخت تعادل خود را حفظ می کنند؟

پرندگان را می توان در حالی که روی شاخه ای نشسته اند، روی یک پا ایستاده یا به پارس چسبیده خوابیده اند. برخی حتی هنگام پرواز می خوابند. مطالعات نشان می دهد که پرندگان می توانند اجازه دهند یک طرف مغزشان بخوابد در حالی که طرف دیگر بیدار بماند. آنها همچنین ممکن است خواب حرکت سریع کامل چشم (REM) را در هر زمان تنها به بخشی از مغز محدود کنند، و به آنها اجازه می دهد در حالی که آن zzz های عمیق را می گیرند، وضعیت ایستاده خود را حفظ کنند. همچنین به نظر می رسد که پرندگان دارای یک اندام حسگر تعادل اضافی بین باسن خود هستند که می تواند به آنها کمک کند هنگام خواب عمودی بمانند. روی هم رفته، این ویژگی‌ها باعث می‌شوند پرندگان قهرمان خواب شوند.

س: اگر شامپانزه ها می توانند زبان اشاره را یاد بگیرند و آناتومی آنها بسیار شبیه ما است، چرا نمی توانند صحبت کنند؟

—دیوید کاکس | سالم، اورگان

برای مدت طولانی، تصور می‌شد که نخستی‌های غیرانسان، از جمله شامپانزه‌ها، قادر به صحبت کردن نیستند، زیرا آناتومی صوتی متفاوتی نسبت به انسان دارند. مطالعات اخیر نشان می دهد که ممکن است ارتباط بیشتری با نحوه سیم کشی مغز آنها داشته باشد. آنها به احتمال زیاد فاقد کنترل عصبی مناسب بر روی عضلات صوتی خود هستند. بنابراین در حالی که شامپانزه ها توانایی خود را در یادگیری دستور زبان ثابت کرده اند، نمی توانند این اطلاعات را از طریق گفتار منتقل کنند.

س: جان هانسون قبل از انتخاب جورج واشنگتن، رئیس کنگره کنفدراسیون بود. چرا هانسون پدر کشور ما محسوب نمی شود؟

تفاوت اساسی بین دفتری که جان هانسون در سال 1781 بر عهده داشت و دفتری که جورج واشنگتن در سال 1789 برای آن انتخاب شد، وجود داشت. بر اساس اصول کنفدراسیون، نمایندگان ایالتی برای ایجاد و اجرای سیاست ها گرد هم می آمدند. وقتی اعضای آن «رئیس جمهور» را انتخاب می کردند، شخصی را برای تعدیل مناظرات و نظارت بر برخی از مکاتبات آنها انتخاب می کردند. نقش هانسون برای یک آمریکایی معمولی اهمیت چندانی نداشت. آن را با نقش واشنگتن، که یک موقعیت اجرایی بود، مقایسه کنید، که توسط قانون اساسی ایالات متحده از قوه مقننه جدا شده بود. واشنگتن حوزه نفوذ قابل توجهی داشت. او همچنین رئیس تشریفاتی دولت بود که نماد وحدت و قدرت ملت بود. البته واشنگتن قبلاً به عنوان رهبر بزرگ ارتش قاره ای در طول انقلاب آمریکا مورد احترام قرار گرفته بود. هانسون در کنگره کنفدراسیون نقش رهبری داشت، اما مردم کشور را رهبری نکرد.

س: چرا 13 مستعمره همچنان از واحد پول بریتانیا استفاده نکردند؟

استعمارگران در قرن هفدهم شروع به تولید سکه ها و اسکناس های خود کردند که در ابتدا به دلیل کمبود سکه از انگلستان و اروپا بود. در قرن هجدهم، هر یک از مستعمرات واحد پول مخصوص به خود را در انواع مختلف فرقه ها و انواع مختلف تولید می کردند. در طول جنگ انقلابی، کنگره قاره ای برای تأمین هزینه جنگ، پول کاغذی صادر کرد. زمانی که ضرابخانه ایالات متحده در سال 1792 تأسیس شد، نشانگر مهمی از استقلال آمریکا بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا