سرگرمی

بهترین انیمیشن های ساخته شده تاکنون

1. کتاب جنگل (1967)

دیزنی با دهه 60 پیش می رود.

کارگردان: ولفگانگ رایترمن

بهترین نقل قول: “من پادشاه سوئینگرز هستم”، “وی آی پی جنگل”، “من به اوج رسیدم و مجبور شدم توقف کنم”،”و این چیزی است که مرا آزار می دهد.”

لحظه تعیین‌کننده: شاه لویی میمون‌ها و بالو خرس روتین رقصیدن پراکنده.

به نظر شما آیا تا به حال فیلمی از دیزنی با یک موسیقی متن به یادماندنی و ماندگار تولید شده است؟ شادی ما تا 40 سال آینده آهنگ “Let It Go” را از Frozen همچنان زمزمه کنیم، ولی تا آن زمان، اعدادی مانند “Bare Necessities” و “I Wanna Be Like You” حکم فرما خواهند بود، ” کتاب جنگل” طعمی مشخص از دهه 1960 دارد، از کرکس ها و لهجه های بریتانیایی گرفته تا چشم های افتاده مار.و به این نکته باید توجه داشت که شخصیت های این اثر از محبوب ترین شخصیت های دیزنی هستند که بالو، بیل موری خرسها در صدر آنها قرار دارند. والت در هنگام ساخت این اثر از دنیا رفت. حجم عظیم گیشه آن در حال حاضر به خاطر نجات بخش انیمیشن استودیو از فک احتمالی بسته شدن اعتبار است.

https://www.aparat.com/v/0M712

2. داستان اسباب بازی 2 (1999)

زمانی که پیکسار باند قدیمی را گرد هم می‌آورد، این یک دیدار دوباره احساسی است.

کارگردانان: جان لستر، با اش برانون و لی آنکریچ

بهترین نقل قول: “شما هرگز بچه هایی مثل امیلی یا اندی را فراموش نمی کنید، اما آنها شما را فراموش می کنند.”

لحظه تعیین کننده: آهنگ جسی، که در آن دختر گاوچران رها شده از روزی می گوید که صاحب محبوبش او را پشت سر گذاشت.

قرار بود این یک پروژه مستقیم به DVD باشد، راهی برای دیزنی که بتواند از یک موفقیت غیرمنتظره چند دلار بیشتر به دست آورد. سپس جان لستر، رئیس پیکسار، خوش‌نام، وارد ماجرا شد، و داستان اسباب‌بازی 2 به جام مقدس برای همه جویندگان حق امتیاز تبدیل شد، دنباله‌ای که نسخه اصلی را غنی می‌کند و برخی می‌گویند بهبود می‌یابد. در حالی که اولین فیلم به ایده‌های دوستانه دوستی و اعتماد برای بچه‌ها می‌پردازد، این بار مضامین بسیار بزرگ‌تر هستند: همه چیز در مورد ارزش خود است که به زیبایی و به سادگی از طریق مفهوم «جمع‌آوری» و معنای آن کلمه برای هر دو بیان می‌شود. مالک و دارایی او این واقعیت که Toy Story 2 نیز مملو از شخصیت‌های به یاد ماندنی است، جنبه‌های شوخ، کلاهبرداری‌های گیکی (کل ریف «Buzz Lightyear, I am your father» خنده‌دار است) و سکانس‌های اکشن پرهیاهو نیز کمی آزاردهنده نیست.

https://saziha.ir/new-song/%d8%a2%d9%87%d9%86%da%af-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b4%d8%aa%db%8c.html

3. Beauty and the Beast (1991)

عاشقانه، موسیقی و کمدی در یک نقطه عطف دیزنی در روزهای آخر ترکیب می شوند.

کارگردانان: کرک وایز و گری تروسدیل

بهترین نقل قول: “فایده ای ندارد. آن دختر بسیار زیباست. و من… خوب، به من نگاه کن!

لحظه تعیین کننده: در حالی که زن و شوهر به زمین می خورند، دوربین از سالن رقص عبور می کند.

یک نقطه اوج رنسانس دیزنی، این «داستان به قدمت زمان» برای نماینده خانه موش به اندازه پینوکیو یا سیندرلا ضروری است. معروف است، Beauty and the Beast اولین فیلم انیمیشنی خواهد بود که تا به حال نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم می شود  و این به دوران بدبختی پنج نامزد بازمی گردد. اما همه جوایز به کنار، فیلم مسحورکننده است: دقیقاً چه حسی باید در یک فانتزی انیمیشن عاشقانه داشته باشد. ممکن است بتوانید نسخه‌های سخت‌تری از این افسانه را پیدا کنید (هیچ چیز را نمی‌توان با آهنگ خیره‌کننده ژان کوکتو در سال ۱۹۴۶ مقایسه کرد)، اما با این دسته از شماره‌های موسیقی اصلی، از جمله «مهمان ما باش»، «بل» و آهنگ عنوان، جبران خوبی وجود دارد. همه توسط هاوارد اشمن، آهنگساز، آهنگساز، هاوارد اشمن و آهنگساز، آلن منکن، ساخته شده اند، اولین کسی که این فیلم به او تقدیم شده است – او چند ماه قبل از اکران بر اثر عوارض ایدز درگذشت.

4. داستان اسباب بازی 3 (2010)

پیکسار هت تریک کرد ، به صورت سه بعدی با سومین فیلم از مجموعه امضای خود.

کارگردان: لی آنکریچ

بهترین نقل قول: “با این اسباب بازی های قدیمی چه کار خواهی کرد؟”

لحظه تعیین کننده: زمانی که اسباب بازی ها با پایان وحشتناکی در زباله دانی تهدید می شوند.

تقریبا یازده سال طول کشید تا پیکسار بتواند برای بار سوم از اتاق بازی بازدید کند. رسیدن به این اتاق مسیری پر از دست انداز را برای او به همراه داشت: توسعه ی آخرین اثر Toy Story دچار درگیری های مربوط به یچیدگی های قرارداد تولید استودیو انیمیشن با دیزنی، شد. و در یک مقطع زمانی قصد داشتن بدون دخالت پیکسار آن را بسازند.همه چیز با خرید استودیو توسط دیزنی در سال 2006 تغییر کرد و پیکسار مسئولیت انیمیشن دیزنی را بر عهده گرفت. بسیاری از تیم اصلی  از جمله جان لستر، اندرو استانتون و لی آنکریچ، که دومی اکنون به صورت انفرادی داستان اسباب بازی 3 را کارگردانی می‌کند به تابلوی نقاشی برگشتند و روایتی را ارائه کردند که اندی، صاحب اسباب‌بازی‌ها، درباره آن را دید. رفتن به کالج و اسباب‌بازی‌ها از سرنوشت وحشتناک اتاق زیر شیروانی فرار می‌کنند و به جای آن به یک مهدکودک می‌روند  که معلوم می‌شود بهشتی نیست که آن‌ها انتظارش را داشتند. ترکیبی از انرژی و احساسات مثل همیشه برنده بود.

5. ماجراهای شاهزاده آخمد (1926)

سیلوئت های دست ساز در اولین فیلم انیمیشنی مجذوب خود می شوند.

کارگردان: Lotte Reiniger

بهترین نقل قول: ساکت است، بنابراین شما باید دیالوگ خود را ارائه دهید.

لحظه تعیین کننده: جادوگر خوب با جادوگر شیطانی در حالتی تغییر شکل می دهد.

با توجه به پیچیدگی بصری بی‌شمار انیمیشن‌های کامپیوتری امروزی، آیا تماشای یک فیلم صامت که در آن برش‌های کاغذی روی ورق‌های شیشه‌ای نورانی حرکت می‌کنند، هنوز فایده‌ای دارد؟ شاید تعجب آور باشد که پاسخ کاملاً مثبت است، زیرا این ماجراجویی افسانه ای از لوته راینگر آلمان یک مصنوع تاریخی غم انگیز نیست، بلکه یک تجربه تماشای مسحورکننده است، دقیقاً به این دلیل که (برخلاف انیمیشن های مدرن) می توانیم کارهای دستی را در ایجاد شبح های بدیع ببینیم. مردم این داستان کلاسیک شب های عربی. یک اسب در حال پرواز، یک شاهزاده تندرو، یک جادوگر شیطانی، یک دختر در پریشانی جدی، و حتی یک ظاهر خاص توسط علاءالدین و “wunderlampe” او وجود دارد. همه اینها با جزئیات فیلیگرانی ارائه شده است که داستان قدیمی را زنده می کند. این روزها حرکت کاملاً یکپارچه ای که انتظارش را داشتیم وجود ندارد، اما وقتی راینیگر صفحه را با شیاطین بالدار سیخ دار پر می کند، کاردستی خالص به نمایش در آمده واقعاً نفس گیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا