ذهن و هوش

نکاتی برای موفقیت

انتقاد را بپذیرید

برخورد با نکات موفقیت مانند پذیرش انتقاد می تواند سخت باشد. هیچ کس دوست ندارد مورد انتقاد قرار گیرد، به خصوص در محل کار. با این حال اجازه ندهید انتقاد شما را پایین بیاورد. آنچه را که دیگران می گویند که شما خوب انجام نمی دهید را در نظر بگیرید و از آن به نفع خود استفاده کنید. به جای دوری از فردی در محل کار که می گوید شما کارتان را به نحو احسن انجام نمی دهید، با او تماس بگیرید و بپرسید چگونه می توانید آن را بهتر انجام دهید. به آنچه رئیس یا همکارانتان می گویند فکر کنید و اقدام کنید. وقتی دائماً در تلاش برای پیشرفت در حرفه خود هستید، دیگران آن را به عنوان یک چیز مثبت می بینند. این به شما کمک می کند تا در موقعیت خود پیشرفت کنید. برای مثال، اگر شخصی شکایت می‌کند که شما همیشه دیر می‌رسید، چه نباشید، بیشتر سعی کنید زودتر حاضر شوید. در عین حال، وقتی کسی به شما پیشنهاد می‌کند که کار را دیرتر تحویل می‌دهید یا این که طبق استانداردهای شرکت انجام نمی‌شود، به خودتان انگیزه دهید تا کار بهتری انجام دهید. کسانی که اجازه نمی دهند انتقاد بر آنها تأثیر منفی بگذارد، مطمئناً در حرفه خود موفق خواهند شد.

خلاق باش

برای خلاقیت لازم نیست هنرمند باشید. وقتی می‌خواهید موفق باشید، گاهی لازم است به مسائل کمی متفاوت از همکارانتان نگاه کنید. این کار مهارت های حل مسئله شما را توسعه می دهد. با ارائه راه‌حل‌های مؤثر برای مشکلات رایج یا تکراری در محل کار خود، ثابت می‌کنید که عضو ارزشمندی از تیم هستید. اگر همکارانی دارید که با یک کار مشکل دارند، به روشی منحصربفرد فکر کنید که به آنها کمک کنید تا آن کار را انجام دهند. اگر به نظر می رسد که افراد در رشته شما از کارشان خسته شده اند، چیزی بیاندیشید که دوباره آن را سرگرم کننده کند. از ایده های خلاقانه خود برای کمک به برجسته شدن در محل کار استفاده کنید. با نگه داشتن ذهنی باز نسبت به ایده هایی که همکاران به شما ارائه می کنند، توانایی انعطاف پذیری را نشان می دهید و نشان می دهید که یک بازیکن تیم هستید. ارتباط موثر نیز مهم است. فقط ایمیل ارسال نکنید؛ جلسات یک به یک را برنامه ریزی کنید، کنفرانس های گروهی را راه اندازی کنید و تماس های تلفنی برقرار کنید. اینها راه‌های خلاقانه‌ای برای برقراری ارتباط هستند که نه تنها به موفقیت شما کمک می‌کنند، بلکه به اطرافیانتان نیز کمک می‌کنند از کار لذت بیشتری ببرند.

به جلو حرکت کن

هنگام جستجوی نکات موفقیت، افراد موفق بسیاری را خواهید یافت که می گویند حرکت رو به جلو کلید اصلی است. شما نمی توانید به یک مشکل معطل شوید و اجازه دهید که شما را از دستیابی به اهدافتان باز دارد. بسیاری از افراد به چیزهایی مانند انتقاد و تفکر منفی اجازه می دهند آنها را از حرکت به سمت اهداف خود و در نهایت به سمت موفقیت باز می دارد. همه مرتکب اشتباه می شوند، اما کسانی که تصمیم می گیرند به حرکت رو به جلو ادامه دهند، نسبت به کسانی که اجازه می دهند این سکسکه ها در زندگی آنها را متوقف کنند، موفقیت بیشتری خواهند داشت. گاهی اوقات، عبور از یک مانع فقط به ارزیابی موقعیت شما نسبت به جایی که دوست دارید باشید است. نوشتن مراحلی که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند، یک راه ساده برای در نظر گرفتن همه چیز است. علاوه بر این، حرکت به سمت موفقیت می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد، اما بدون خطر، فضای کمی برای رشد وجود دارد. ریسک های حساب شده اغلب منجر به موفقیت می شود، اما صرف نظر از آن، همیشه فرصتی عالی برای یادگیری ایجاد می کند.

خوش بگذره

در حالی که احتمالاً موفقیت خود را بسیار جدی می‌گیرید، باید زمانی را برای تفریح ​​اختصاص دهید. تمرکز مداوم بر موفقیت ها و شکست های خود راه مطمئنی برای از بین رفتن شغل شماست. روی اهداف خود متمرکز بمانید، اما فراموش نکنید که چرا کاری را که در ابتدا برای موفقیت در نظر داشتید انجام می دهید. شما باید در زندگی خود برای چیزهایی غیر از شغلتان وقت بگذارید. خانواده، سرگرمی‌ها و پروژه‌های اطراف خانه یا حیاط، تنها چند نمونه از چیزهایی هستند که می‌توانید وقت خود را صرف آن کنید تا به شما اجازه دهد تا دوباره بر روی موفقیت خود تمرکز کنید. شما همچنین می توانید در حرفه خود لذت ببرید. اگر در محل کار سرگرم نیستید و از کار خود لذت نمی برید، موفقیت بسیار دشوار خواهد بود.

از این نکات برای موفقیت برای دستیابی به اهداف خود و انجام کارهایی که در زندگی قصد انجام آنها را دارید استفاده کنید. شما همیشه بهانه هایی برای اینکه چرا نباید کاری را انجام دهید پیدا خواهید کرد، اما هیچ کس هرگز نگفته است که موفق بودن آسان است. Glassdoor راه حل های زیادی را ارائه می دهد که می تواند به شما در یافتن و موفقیت در حرفه رویاهای خود کمک کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا